“door Zeqerz kan ik mij volledig focussen op de dagelijkse praktijk van mijn bedrijf"
Paul

Schade? Wij helpen je verder

Hoe voorzichtig je ook bent, soms kan er schade ontstaan. Denk aan lekkage in huis, een kapotgewaaid dak of een deuk in je auto. Maar ook een gestolen camera tijdens je vakantie valt onder het begrip schade. Stuk voor stuk situaties die niet alleen stress maar ook kosten met zich mee brengen. Daarom is het belangrijk dat je de schade zo snel mogelijk meldt bij ZEQERZ. Misschien heb je de neiging om de boel meteen op te ruimen, te repareren of te vervangen, maar voor de verzekeraar is dit niet altijd handig.

Hieronder lees je stap voor stap hoe schade-afhandeling in zijn werk gaat en hoe ZEQERZ je daarbij kan helpen.

1. Wat doe je als je schade hebt?

Je bent verplicht om meteen maatregelen te nemen om verdere schade te beperken. Probeer bijvoorbeeld een lekkage zo snel mogelijk te stoppen of een gebroken raam af te dichten. Soms moet je voor het nemen van dergelijke noodmaatregelen kosten maken. Meld deze altijd bij je schade-aangifte.

2. Lokale (klus)bedrijven die je kunnen helpen

Is er bij schade in je woning een acute oplossing nodig die niet tot de eerstvolgende werkdag kan wachten en die je bovendien niet zelf kunt uitvoeren? Hieronder vind je de gegevens van een aantal bedrijven in Deventer en omstreken die mogelijk kunnen helpen. Let op: achteraf wordt pas beoordeeld of de kosten die je hiervoor maakt in aanmerking komen voor vergoeding door de verzekeraar of dat je die zelf moet betalen. Als ZEQERZ heeft bevestigd dat de schade wordt vergoed, kan je deze bedrijven ook benaderen voor herstel van de schade.

Glaszetter:

Installateur:

Aannemer:

Klusbedrijf:

3. Maak foto’s van de schade

Het is voor een verzekeringsmaatschappij belangrijk om bewijs te krijgen van de ontstane schade. Maak daarom meerdere foto’s vanuit verschillende hoeken en zorg ervoor dat de schade goed in beeld is.

4. Noteer de datum en het tijdstip van de schade

De verzekeraar heeft deze gegevens bijvoorbeeld nodig in het geval van regen- of stormschade. Hiermee kunnen ze bij het KNMI opvragen wat de weersomstandigheden waren op het desbetreffende moment. Probeer daarom zo nauwkeurig mogelijk te zijn, dat maakt de schade-afhandeling makkelijker.

5. Schade melden

Of de schade verzekerd is, kun je nalezen op het polisblad en in de voorwaarden. Uiteraard kun je ook ZEQERZ bellen. We zijn op werkdagen van 8:30 tot 17 uur telefonisch bereikbaar op 0570-234017. Het melden van de schade doe je makkelijk online (zie hieronder). Bij het melden van de schade worden vaak bewijsstukken zoals een politierapport, foto’s of aankoopnota’s gevraagd. Zorg daarom dat je die bij de hand hebt. Heb je liever contact met onze schadebehandelaar? Bel ons op 0570-234017 of stuur een mail naar info@zeqerz.nl o.v.v. schademelding. Gaat het om schade aan een huurhuis? Meld de schade dan ook bij de verhuurder. Deze kan de schade mogelijk verhalen op zijn of haar eigen opstalverzekering.

Meld de schade

Schademelden aan motorvoertuig met tegenpartij? Ga naar stap 8.

6. ZEQERZ beoordeeld de schade

Als alle informatie binnen is, gaat de schadebehandelaar van ZEQERZ je schade beoordelen, al dan niet in samenspraak met de verzekeraar. Afhankelijk van de aard en de omvang van de schade komt er mogelijk een schade-expert langs. Deze neemt de schade op en zal aan de hand daarvan het schadebedrag vaststellen.

7. Belangrijke telefoonnummers

Het kan incidenteel voorkomen dat je met spoed je verzekeraar wilt spreken omdat wij op dat tijdstip niet bereikbaar zijn. In veel gevallen vind je het alarmnummer van de verzekeraar op je polis, in de polisvoorwaarden of op de groene kaart. Hieronder vind je de noodnummers van een aantal verzekeraars waar wij veel mee werken. Let op: het is belangrijk dat je de schade ook zo snel mogelijk aan ons meldt. Weet je niet bij welke maatschappij je verzekerd bent? Bekijk dan de bankafschriften. Staat er Nedasco, dan is de kans groot dat je verzekeraar Nationale Nederlanden is.

Verzekeraar Vanuit Nederland Vanuit het buitenland
Aegon 055 – 577 50 77 +31 55 577 71 11
Allianz 020 – 592 91 18 +31 20 592 91 18
Allianz Pechhulp 020 – 592 9292 +31 20 592 92 92
Avéro Achmea 071 – 364 18 49 +31 71 364 18 49
Delta Lloyd 055 – 577 50 70 +31 55 577 50 70
ASR 030 – 256 77 77 +31 30 256 77 77
Goudse 0800 – 0237 237 +31 55 577 71 11
Nationale Nederlanden 055 – 577 50 77 +31 55 577 50 77
Nh1816 088 – 112 18 16 +31 88 112 18 16
Unigarant 0592 – 39 05 45 +31 70 314 51 50
8. Ongeluk met een ander voertuig? Vul het Europees schadeformulier in

Ben je betrokken bij een (auto)ongeluk en zijn er gewonden, bel dan direct het alarmnummer 112. Is er sprake van een ongeval waarbij ook een ander voertuig betrokken is, vul dan ter plaatse samen met de tegenpartij het Europees schadeformulier in of meld de schade digitaal via mobielschademelden.nl.

Download hier direct het Europees schadeformulier.

Mee informatie hierover vind je hier.

9. Spoedeisende hulp nodig op vakantie? Bel de alarmcentrale

Wanneer er een acute noodsituatie ontstaat als je op vakantie bent, bijvoorbeeld omdat jij of een van je gezinsleden in een buitenlands ziekenhuis moet worden opgenomen, kun je het best de alarmcentrale van je reisverzekeraar bellen. Het is slim om het nummer van ZEQERZ én het alarmnummer van je verzekeraar in je telefoon te zetten zodat je daar in een toch al stressvolle situatie niet naar hoeft te zoeken. De nummers van de verzekeraars waar wij veel mee samenwerken, vind je hieronder. Bij de alarmcentrales werken experts die je kunnen bijstaan. Heb je het probleem opgelost zonder tussenkomst van de alarmcentrale? Zorg er in elk geval voor dat de reisverzekeraar zo snel mogelijk een melding krijgt van wat er gebeurd is. Hiervoor kun je ZEQERZ bellen op +31 570 23 40 17 of bel direct met je verzekeraar. Sowieso is het handig om tijdens je vakantie altijd je Europese Zorgpas (EHIC) bij je te hebben. Deze geeft je recht op noodzakelijke medische zorg in het buitenland. De EHIC is geldig in 33 Europese landen en in Australië, de complete lijst vind je hier. Elk gezinslid moet een eigen zorgpas hebben, dus ook kinderen onder de 18 jaar. Heb je je EHIC-pas niet gekregen bij je Nederlandse zorgverzekering, dan moet je de pas apart aanvragen.

Reisverzekeraar Alarmnummer
Aegon +31 88 344 00 00
Allianz +31 70 314 75 75
ANWB +31 70 314 14 14
Avéro Achmea +31 71 364 18 50
Delta Lloyd +31 26 400 23 90
Europeesche +31 20 651 57 77
ASR Verzekeringen +31 30 256 77 77
De Goudse Verzekeringen +31 20 59 29 281
Allianz Global Assistance +31 20 592 92 92
Nationale Nederlanden +31 70 314 75 75
Nh1816 +31 88 112 18 16
Route Mobiel +31 20 651 51 15
Unigarant +31 70 314 14 14

SOS International

Voor medische hulp in het buitenland en mobiliteitshulp in binnen- en buitenland kun je ook bellen met de onafhankelijke alarmcentrale van SOS International: +31 20 651 51 51

© 2025 Zeqerz | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Privacy verklaring | Grafisch ontwerp Yellow Pirates | Technische realisatie Sieronline B.V.